Slot Lahnstein aan de Rijn Bij Lahnstein op de Rijn zien we slot Lahnstein en passeert er ons een KD passagiersschip. We varen hier verkeerde wal voor de stroming van 6Km. De groenwitte boei is de ingang van de Lahn.
|
|
De Quintus voor Ridderkerk
Mooi filmpje als de Quintus Maastricht passeert met hoog water. Op weg naar Gorinchem kwam de Quintus achterop varen 63 x 6,64 x 2,72 837 ton Bouwjaar 1967 Werf Lenaerts in Burcht 2 x 240 pk GM en 320 pk GM kopschroef Ex. Isabella , Hic et Ubique , Quo Vadis , Lamaxan europanummer 2312375
|
Langs de A15 om 08:10 bij Poortland. Op 7 februari 2008 om 08:10uur maakte ik deze foto op de parkeerplaats achter het Shell benzine station Poortland aan de A15
|
|
Deze foto nam ik in 2003 bij de Schepenlift van Ronqueres. De Genova ligt in de bak.
|
|
|
|
SEVEN SEAS (9384760) Subsea7 Vessel. Lengte 153.2m Breedte 28.4m
Voor meer info ga naar Mainpress.com Deze foto nam ik in 2007 bij IHC Holland Merwede Shipyards. Hij heeft 3 Azimuth thrusters als voortstuwing, twee intrekbare Azimuth thrusters en een tunnelboegschroef. Het totaal vermogen in dit schip is 6x3360Kw.
|
|
Voor het leggen van pijpen tot een maximale diepte van 3000 meter is een J-lay toren aangebracht en zijn er onderdeks twee pijpencarrousels van elk 1250 ton geplaatst en één van 3000 ton aan dek. De kraan is een 400 tons deining gecompenseerde dekkraan. In die toren worden ze vast gelast aan de vorig sectie van 72 meter pijpleiding. Technici lassen de onderkant van het nieuwe stuk vast aan het stuk dat al in de J-lay toren hangt. Op het moment dat dit werk klaar is, tilt een kraan de hele pijpleiding bovenaan op en laat deze 72 meter in zee zakken. Tegelijkertijd vaart het schip 72 meter naar voren. Zo is 72 meter pijpleiding op de zeebodem gelegd.
|
|
|
|
Splitsing Albert kanaal / Maas. Links Albert kanaal en rechts Maas. Info Albertkanaal
|
|
Sluis en aanleg in Corbie op de Somme.
|
|
|
|
Deze foto van de RPA12 maakte ik bij Vlaardingen op 10-5-08
|
|
Deze foto en hieronder maakte ik op 10mei 2008 bij het indraaien van de Oude Maas.
|
|
|
|
|
|
Het is de Norfolk Express uit Hamburg Lengte 244,94m Breedte 32,30 Tonnage 20779 Power 32412Kw Snelheid 23,5 knopen
|
|
|
|
Eind augustus gingen we barbecuen aan het Brielse meer. Helaas viel er een verschrikkelijke bui. Joop en Jan laten zich hier niet door afschrikken. De vrouwen zijn wat hogerop gaan zitten.
|
|
Deze foto maakte ik vanuit de Nollenkreek aan het Brielsemeer op 12-8-08. Er kwam een behoorlijke bui aan na een heerlijke dag.
|
|
|
|
Deze foto is gemaakt door Hans van Huessen op 12-2-2008 om 16:48 voor een sluis in het Panamakanaal. Let vooral op het roeibootje, daar hebben wij de roeiers voor in Rotterdam, maar die hebben wel iets grotere bootjes.
|
|
De Terra is in 1981 gebouwd en de afmetingen zijn 110m x 11m40Diepgang is 3m88 en hij wordt aangedreven door twee Carterpillars van 900Pk
|
|
|
|
Deze foto's maakte ik op de Waal bij het Maas-Waalkanaal op 1augustus 2008. Een prachtig gezicht als je zo'n schip met containers passeert. Dit schip heeft eerst de naam Groenendaal gehad. Is gebouwd in Roemenië en afgebouwd bij Smits in Krimpen a/d Lek. Ze heet nu Amoureus en is van het type Motorvrachtschip. Eigenaar is Vof. Amoureus uit Meppel. 3696Ton, Lengte 135m, Breedte 11m45, Diepgang 3m42. 2x Carterpillars 1065Pk en 2x boegschroef 535Pk Cummings Ballegooy.
|
|
Deze foto heb ik gemaakt op 2 augustus 2008 op de Oude Maas. De Terra uit Zwijndrecht liep ons op. Ro/Ro binnenvaart. (Rol on Rol off) Sinds beginjaren '80 heeft ro/ro vervoer zijn intrede gemaakt in de binnenvaart. De grondleggers voor dit vervoer zijn Rhine RoRo en Interrijn-Harms RoRo. Beide ondernemingen behoren tot Interrijn Holding in Zwijndrecht. Vanaf 2002 zijn er nieuwe ontwikkelingen en is ro/ro vervoer in de binnenvaart een groeimarkt.
|
|
|
|
Brug Wesel in aanbouw
Deze foto's heb ik genomen op de Rijn bij Wesel op 31juli 2008 om 11:43. Deze brug wordt gebouwd vlak bij de ooit langste spoorbrug van Duitsland. |
|
|