Op deze homepage heb ik een aantal gegevens verzameld van de DAF 575 dieselmotor.
Technische gegevens DAF575
Download bovenstaande tabel
Het droge gewicht van de DD 575 is 530Kg en van de DS 570Kg.
ALGEMEEN
|
DD 575
|
Compressieverhouding
|
16:1
|
Eindcompressiedruk (warme motor) N.B. Verschil tussen hoogste en laagste waarde mag max. 15% zijn van het gemiddelde van alle cilinders.
|
25,3-26,3 bar 300 opm
|
CILINDERBLOK EN -VOERING
|
|
Grondboring voor cilinder voering, std.
|
105,665-105,687
|
Cilindervoering, binnen - diameter na montage.
|
100,600-100,630
|
Hoogte boven blok.
|
+0,035-+0,100
|
CILINDERKOP
|
|
Klepspeling
|
0,50
|
Klepgeleiders, lengte boven de kop.
|
22,4-23,4
|
Klepsteel speling in geleider, inlaat
|
0,044-0,074
|
Klepsteel speling in geleider, uitlaat
|
0,069-0,097
|
Klepspeling in/uit-laat klep bij koude motor
|
0,5mm (zie tek. klep en cil)
|
AANHAALKOPPELS, IN â¦.Nm
|
|
Cilinderkopbouten (warme motor)
|
40-50
|
Cilinderkopmoeren (warme motor)
|
250 (*)
|
Tuimelaarasstoel moer(en)
|
60-65
|
Verstuiverknevel, c.q. âflens
|
Max. 50
|
Kleppendeksel
|
30-40
|
(*)met molykote, zonder molykote 285-294)
|
|
KRUKAS DRIJFSTANGEN VLIEGWIEL
|
|
Krukas, axiale speling
|
0,06-0,25 (max. 0,35)
|
Hoofdlagertap 0 standaard
|
78,724-78,764
|
1e ondermaat
|
78,470-78,510
|
2e ondermaat
|
78,216-78,256
|
3e ondermaat
|
77,962-78,002
|
4e ondermaat
|
77,708-77,748
|
5e ondermaat
|
77,454-77,494
|
Max. ovaliteit bij slijtage
|
0,07 mm totale klokuitslag
|
Radiale lagerspeling
|
0,040-0,122 (max. 0,25)
|
Een nieuwe of opnieuw genitreerde krukas mag hoogstens op zijn eerst volgende ondermaat worden geslepen zonder wederom te moeten worden genitreerd.
|
|
DRIJFSTANGLAGERTAP
|
|
0 standaard
|
60,944-60,984
|
1e overmaat
|
60,690-60,730
|
2e overmaat
|
60,436-60,476
|
3e overmaat
|
60,182-60,222
|
4e overmaat
|
59,928-59,968
|
5e overmaat
|
59,674-59,714
|
Max. ovaliteit bij slijtage
|
0,07 totale klokuitslag
|
Radiale lagerspeling
|
0,028-0,096 (max. 0,25)
|
Drijfstangen, grondboring lagerkap
|
64,592-64,604
|
Vliegwiel, max. axiale afwijking.
|
0,15
|
|
|
AANHAALKOPPELS IN â¦.Nm
|
|
Hoofdlagerkapbouten/moeren
|
196-203
|
Drijfstanglagerkapbouten/moeren
|
102-115
|
Vliegwielbouten/moeren
|
89-94
|
Trillingsdemper
|
58-61
|
Tornbout
|
373-412
|
ZUIGERS
|
|
Aantal zuigerveren
|
5
|
Groefbreedte, Topveer
|
2,47-2,49
|
Compressie veer 2
|
2,47-2,49
|
Compressie veer 3
|
2,47-2,49
|
Olieschraapve(e)r(en)
|
6,39-6,41
|
Groefspeling, Topveer
|
0,095-0,128
|
Compressie veer 2
|
0,095-0,140
|
Compressie veer 3
|
0,095-0,140
|
Olieschraapve(e)r(en)
|
0,065-0,098
|
Slotopening, Topveer
|
0,35-0,60
|
Compressie veer 2
|
0,25-0,50
|
Compressie veer 3
|
0,25-0,50
|
Olieschraapve(e)r(en)
|
0,25-0,45
|
Zuigerspeling
|
0,118-0,173
|
DISTRIBUTIE
|
|
Nokkenas, axiale speling
|
0,10-0,25 (max. 0,30)
|
AANHAALKOPPELS, IN â¦Nm
|
340
|
Nokkenastandwiel
|
84-93 *
|
Tussentandwiel (*)
|
63-70
|
Compressortandwiel
|
93-103
|
Distributiedeksel
|
25-27
|
(*) Oude uitvoering met kroonmoer: 108-115 Nm
|
|
SMERING
|
|
Oliedruk (in bar) bij 2000 opm
|
3,5-4,2
|
Min. Bij stationair toerental
|
1,0
|
Afkeur
|
0,35
|
AANHAALKOPPELS IN â¦Nm
|
|
Oliepan
|
25-27
|
Aftapplug
|
78-88
|
Peilstokhouder
|
23-25
|
Oliefilter bevestiging op motor
|
39-41
|
KOELSYSTEEM
|
|
V-snaarspanning (indrukking)
|
12-15mm
|
Thermostaat, opent bij
|
73°-77°C
|
Min. 8mm open bij
|
87°C
|
AANHAALKOPPELS, IN â¦Nm
|
|
Waterpompasmoer
|
34-44
|
Waterpomp bevestiging
|
25-27
|
V-snaar poeli
|
44-54
|
SPRUITSTUKKEN
|
|
AANHAALKOPPELS, IN â¦Nm
|
|
Moeren en bouten
|
42-46
|
TURBOCOMPRESSOR
|
DS 575
|
Vuldruk bij vollast
|
0,59-0,64 bar (2000 opm)
|
Tegendruk van de uitlaat Voor de DD 575 is dit
|
0,03-0,07 bar 0,08 bar (max.)
|
Max. axiale speling van de rotoras
|
0,10-0,15 mm
|
AANHAALKOPPELS, IN â¦Nm
|
|
Flens â spruitstuk
|
42-46
|
Uitlaat â turbocompressor
|
42-46
|
|