Nieuws

Selecteer een nieuws onderwerp uit de onderstaande lijst, kies vervolgens een nieuws artikel om te lezen.

 

Spreuken 2019

 


januari 2019

 

 Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.

februari 2019

 

 Je kunt pas iets nieuws beginnen als je iets ouds loslaat

maart 2019

 

 Degene die wat onderneemt en daarin faalt, is nog altijd beter dan degene die niets onderneemt en   daarin slaagt.

april 2019

 

 

mei 2019

 

Elke verrassing is een begin, elk begin is een verrassing.

juni 2019

 

 

juli 2019

 

 

augustus 2019

 

 

september 2019

 

 

oktober 2019

 

 

november 2019

 

Ik ben niet eigenwijs, mijn manier is gewoon beter.

december 2019

 

 


 

 

Welkom op de Homepagina van Boothobby.nl

Vaarjaar 2018 

Oktober

In onze vakantie was het zo heet in Duitsland dat we buiten in de schaduw een ventilator nodig hadden.

De Molecuul en Cojo lagen dit jaar op de Gieseplas aan de IJssel. Het was er zeer stil en heet. 


Verkocht

 Een vriend van mij heeft een prachtige Zijlmans EAGLE 1200 te koop. Het schip is Prachtig ingericht. Hieronder de gegevens.

Hij is verkocht bij:  Schepenkring 

 


M.S. de Pas-Dor 


 Een Zijlmans Eagle 1200 Classic  van 12,00m x 3,52m x 1,20m

Bouwjaar 2000

Motor 128pk Vetus Deutz DTA 43 diesel

Draaiuren 1041 uur

 Klik hier voor meer foto's 

September

 In onze vaarvakantie naar Berlijn hoorden we van de haven in Heidanger. Er zouden palmen staan en een rustige haven zijn.

We zijn er eens wezen kijken en we hadden er geen spijt van. Hieronder een foto van de Molecuul en de Cojo die tussen de palmen liggen.

Behulpzame havenmeester, Liggeld 15Euro en nette douches.

Tevens heerlijk eten in het restaurant op de haven.

https://www.restaurant-heidanger.de/Yachthafen

 


 Juli

De Molecuul en de Cojo lagen midden in Berlin

 


 Februari

Even niet over schepen maar over de kapitein die na 42 jaar bij de zelfde baas met pensioen is gegaan en onderstaand bouwwerk van zijn collega's kreeg met twee displays die van alle medewerkers van TSG felicitaties scrollen.

We hebben nu nog meer tijd om verre vaarreizen te maken.

En dan nog een mooie kaart met gelukwensen.

En als cadeau een mooie heteluchtkachel kreeg voor in de boot. Als hij brand zullen we altijd aan de collega's denken.


 

 


 

 
Terug naar de Koppens pagina

 

Shell station Kreekhuizen met 2000 pompen

 

 

 

 


De toekomst is Begonnen 


 

 

Overgenomen uit het Shell Help! blad nr.47 juni 1987

 

 

 

    

      

HET IS GELUKT.

Shell heeft het 'rn gelapt. Na drie jaar van voorbereiden, brainstormen, onderzoek, overleg, ontwerpen, nieuwe materialen ontwikkelen, keihard werken en peentjes zweten, staat ie er dan: Shell Station Kreekhuizen in Rotterdam. Het modernste, meest geavanceerde benzinestation ter wereld. Een ware proeftuin voor allerlei totaal nieuwe ideeën en snufjes. Het realiseren van dit unieke teststation heeft natuurlijk heel wat voeten in de aarde gehad. Zoiets zet je nu eenmaal niet zomaar even neer. Om inzicht te krijgen in het hoe en waarom sprak Help! met ing. Armando Bena, chef Markt Wegverkeer Netwerk Ontwikkeling, die het hele project voor Shell coördineerde.

       

 

   

Klantvriendelijk

Het gemak dient de mens. Van die gedachte zijn we uitgegaan bij het ontwerpen van Kreekhuizen. Het komfort voor de klanten kent z'n weerga niet Alle brandstoffen zijn net als in een welvoorziene bar op elke positie verkrijgbaar, de compacte pompmantel is helemaal glad zonder uitsteeksels, de slangen zijn ingebouwd in de pomp, stoepen en straatranden ontbreken. In de pompmantel bevinden zich een lichtkrant met informatie, een betaalunit voor credit cards, een Praatpaal voor contact met de kassier in de shop alsmede een hoorbaar en visueel waarschu­wingssysteem voor mensen die al niet per ongeluk diesel tanken. Voorts wordt het terrein beschermd door speciaal ontworpen windschermen; witte betonnen paddestoelen die men Rotterdammertjes noemt, geven de routing aan en verder zien we de separate service-units achter het station voor lucht, water, stofzuigen en snel olie verversen en niet te vergeten de transparante luifel die dag en nacht met behulp van een licht- en spiegelsysteem een constante lichtkwaliteit garandeert. 's Nachts is van een afstand zelfs een kosmisch lichteffect boven de luifel waar te nemen. Nieuw zijn ook de ronde hoeken aan de colourline.

 

 

Bedieningsgemak

Natuurlijk is er uitgebreid aandacht besteed aan de arbeidsomstandigheden van de servicemedewerker. Het zicht op het voorterrein is uitstekend, er is een heteluchtscherm bij de entree van de shop, die groot, modern en ruim gesorteerd is en bovendien een knalrood plafond heeft voor de gezelligheid; een gesloten cameracircuit met monitoren en een desk met kogelvrij glas, op afstand afsluitbare deuren van de shop en de wc's, noodstoppen bij de pompmantels en een intercom bij de vulpunten voor contact met de tankwagenchauffeurs garanderen een optimale veiligheid en beveiliging. Het hele concept berust op het principe van een maximum aan gemak en veiligheid en een minimum aan onderhoud en oponthoud.

 

Rotterdammertje

 

Milieuveiligheid

Een ingenieus drainagesysteem werd aangelegd om het grondwater zuiver te houden. De vloeistofdichte bestrating zorgt ervoor 
dat bij geknoei de brandstof wegvloeit en per product in ondergrondse tanks wordt opgevangen. Alle milieumaatregelen zijn ook bij de tankautoplaats uitgevoerd. De in een soort broodtrommel geplaatste beveiliging op de vul- en peilpunten voorkomt calamiteiten, terwijl vanuit de shop met elektronische niveaumeters een en ander in de gaten gehouden wordt.

Unieke creatie

De vraag is natuurlijk: hoe ondergaan de klant en de servicemedewerker dit station? Hoe is het onderhoud, werkt alles naar wens? Dat gaan we de komende tijd hier in Rotterdam onderzoeken. En of alles inderdaad gericht is op handig en snel zelf tanken, in de toekomst wellicht zonder uitstappen. Ik kan wel zeggen dat Kreekhuizen het boeiendste project is waar ik in zeventien jaar bij Shell aan gewerkt heb. Vanaf de prille praatschets tot de officiële opening op 7 mei was en bleef het een immense uitdaging.' Aldus de energieke en enthousiaste heer Bena van Shell Nederland Verkoopmaatschappij. Waar eens een grillige krater de omgeving ontsierde, verrijst nu het verkooppunt van de toekomst, een unieke creatie van Frans de la Haye en talloos veel andere toegewijden. Kreekhuizen is zeker voor de lezers van Help! een absolute must. Kom snel eens kijken, al was 
het alleen maar voor de gezelligheid.

 

 

 

's Nachts is van een afstand een kosmisch lichteffect boven de luifel waar te nemen.

 

Terug naar de Koppens pagina

 

Shell station Kreekhuizen met 2000 pompen

 

 

 

 

De toekomst is Begonnen 

 

 

 

Overgenomen uit het Shell Help! blad nr.47 juni 1987

 

 
 

 

    

      

HET IS GELUKT.

Shell heeft het 'rn gelapt. Na drie jaar van voorbereiden, brainstormen, onderzoek, overleg, ontwerpen, nieuwe materialen ontwikkelen, keihard werken en peentjes zweten, staat ie er dan: Shell Station Kreekhuizen in Rotterdam. Het modernste, meest geavanceerde benzinestation ter wereld. Een ware proeftuin voor allerlei totaal nieuwe ideeën en snufjes. Het realiseren van dit unieke teststation heeft natuurlijk heel wat voeten in de aarde gehad. Zoiets zet je nu eenmaal niet zomaar even neer. Om inzicht te krijgen in het hoe en waarom sprak Help! met ing. Armando Bena, chef Markt Wegverkeer Netwerk Ontwikkeling, die het hele project voor Shell coördineerde.

       

Groen licht

In 1984 opperde de toenmalige Manager Markt Wegverkeer Pieter Berkhout de gedachte dat het tijd werd om eens met een nieuw station voor de dag te komen. Het originele concept van Raymond Loewy uit 1970 was inmiddels veelvuldig door de concurrentie gekopieerd en Shell begon z'n voorsprong langzamerhand te verliezen. Vandaar dat er al spoedig contact werd gezocht met Frans de la Haye, de bekende industrieel ontwerper uit Den Haag. De door hem ontworpen maquette van een gloednieuw Shell Station kreeg na uitvoerig overleg in juni '85 het groene licht. Het grote werk kon nu echt beginnen. Alleen wisten we toen nog niet dat we een modulair station met als roepnaam 'STATION 2000' zouden gaan bouwen binnen recordtijd. Ter vergelijking: over een lepel van plastic doen ze negen maanden terwijl wij in een jaar een tot in detail volstrekt nieuw station uit de grond hebben gestampt!

 

      

 

                    

 Klantvriendelijk

Het gemak dient de mens. Van die gedachte zijn we uitgegaan bij het ontwerpen van Kreekhuizen. Het komfort voor de klanten kent z'n weerga niet Alle brandstoffen zijn net als in een welvoorziene bar op elke positie verkrijgbaar, de compacte pompmantel is helemaal glad zonder uitsteeksels, de slangen zijn ingebouwd in de pomp, stoepen en straatranden ontbreken. In de pompmantel bevinden zich een lichtkrant met informatie, een betaalunit voor credit cards, een Praatpaal voor contact met de kassier in de shop alsmede een hoorbaar en visueel waarschu­wingssysteem voor mensen die alniet per ongeluk diesel tanken. Voorts wordt het terrein beschermd door speciaal ontworpen windschermen; witte betonnen paddestoelen die men Rotterdammertjes noemt, geven de routing aan en verder zien we de separate service-units achter het station voor lucht, water, stofzuigen en snel olie verversen en niet te vergeten de transparante luifel die dag en nacht met behulp van een licht- en spiegelsysteem een constante lichtkwaliteit garandeert. 's Nachts is van een afstand zelfs een kosmisch lichteffect boven de luifel waar te nemen. Nieuw zijn ook de ronde hoeken aan de colourline.
   
               

Bedieningsgemak

Natuurlijk is er uitgebreid aandacht besteed aan de arbeidsomstandigheden van de servicemedewerker. Het zicht op het voorterrein is uitstekend, er is een heteluchtscherm bij de entree van de shop, die groot, modern en ruim gesorteerd is en bovendien een knalrood plafond heeft voor de gezelligheid; een gesloten cameracircuit met monitoren en een desk met kogelvrij glas, op afstand afsluitbare deuren van de shop en de wc's, noodstoppen bij de pompmantels en een intercom bij de vulpunten voor contact met de tankwagenchauffeurs garanderen een optimale veiligheid en beveiliging. Het hele concept berust op het principe van een maximum aan gemak en veiligheid en een minimum aan onderhoud en oponthoud.

 
   

Rotterdammertje

 

Milieuveiligheid

Een ingenieus drainagesysteem werd aangelegd om het grondwater zuiver te houden. De vloeistofdichte bestrating zorgt ervoor 
dat bij geknoei de brandstof wegvloeit en per product in ondergrondse tanks wordt opgevangen. Alle milieumaatregelen zijn ook bij de tankautoplaats uitgevoerd. De in een soort broodtrommel geplaatste beveiliging op de vul- en peilpunten voorkomt calamiteiten, terwijl vanuit de shop met elektronische niveaumeters een en ander in de gaten gehouden wordt.

Unieke creatie

De vraag is natuurlijk: hoe ondergaan de klant en de servicemedewerker dit station? Hoe is het onderhoud, werkt alles naar wens? Dat gaan we de komende tijd hier in Rotterdam onderzoeken. En of alles inderdaad gericht is op handig en snel zelf tanken, in de toekomst wellicht zonder uitstappen. Ik kan wel zeggen dat Kreekhuizen het boeiendste project is waar ik in zeventien jaar bij Shell aan gewerkt heb. Vanaf de prille praatschets tot de officiële opening op 7 mei was en bleef het een immense uitdaging.' Aldus de energieke en enthousiaste heer Bena van Shell Nederland Verkoopmaatschappij. Waar eens een grillige krater de omgeving ontsierde, verrijst nu het verkooppunt van de toekomst, een unieke creatie van Frans de la Haye en talloos veel andere toegewijden. Kreekhuizen is zeker voor de lezers van Help! een absolute must. Kom snel eens kijken, al was 
het alleen maar voor de gezelligheid.

 

   
   

's Nachts is van een afstand een kosmisch lichteffect boven de luifel waar te nemen.