Nieuws

Selecteer een nieuws onderwerp uit de onderstaande lijst, kies vervolgens een nieuws artikel om te lezen.

Foto van de week archief 2010

  



Betonningsvaartuig De Dijle

In juli 2009 kwamen wij het betonningsvaartuig de Dijle tegen op de Schelde bij Antwerpen. Dit betonningsvaartuig is onderdeel van de Vlaamse Vloot en wordt beheerd door de afdeling Vloot (AV). Het schip wordt gebruikt om de betonning op de Wester en Zeeschelde te onderhouden. De veilige vaarroutes, obstructies en ondiepten worden door de AV gemarkeerd doormiddel van 273 boeien of tonnen. Betonningsvaartuig De Dijle uit Antwerpen gebouwd-1969 Lengte-40,5m Diepgang-2,5m Aantal bemanningsleden 5




Het Delwaidedok in Antwerpen 

Het Delwaidedok in de Antwerpse haven aan het Kanaaldok B2. Het dok is met de Schelde verbonden via de Berendrecht- en de Zandvlietsluis. Het dok werd gebouwd tussen 1974 en 1981 en is genoemd naar Leo Delwaide (1897-1978) die onder meer oorlogsburgemeester van Antwerpen en nadien havenschepen was. Het dok is 2200 m lang en 300 m breed aan de landzijde en 350 aan de kanaalzijde. Ze is 12,50 meter diep. De kaailengte van het Delwaidedok bedraagt aan beide zijden circa 2 kilometer (4,7 km kaailengte in totaal). De noordelijke kaai bestaat uit een steenkoolterminal en een containerterminal van DP World, terwijl de zuidelijke kaai sinds medio 2004 volledig in handen is van een 50/50 joint venture van PSA-HNN en MSC. Deze containerterminal, de MSC Home Terminal, behoort door zijn kaailengte tot één der grootste containerterminals ter wereld. Het Delwaidedok is praktisch uitsluitend voor containervervoer.



Long aan de Somme


In 2005 stranden we door een stuwbreuk bij Long aan de Somme. Door het slechte weer was er een stuw gebroken en konden we niet naar Sint Vallerey varen. Een prachtige vaartocht naar de Somme in Frankrijk. Lees het verslag van 2005.

Foto's gemaakt op 4/7/2005


 

Patrouilleboot van de kustwacht de "Zeearend"

Bruto tonnage 245 Ton

Bouwjaar 2002

Lengte 42,8 meter

Breedte 7,15 meter

Diepte 3,77 meter

IMO nummer 9226852

 Zeearend
De handhavingstaken zijn:

De algemene politietaak.

De douanetaak.

Controle op de visserij.

Controle op het milieu.

Controle op het scheepvaartverkeer.

Controle op de uitrusting van schepen.

Controle op de olie- en gaswinning op zee. Op het Nederlands deel van de Noordzee staan wel125 boorplatformen en tegenwoordig ook windmolenparken. Platformen moeten er voor zorgen dat er geen olie in zee komt. Scheepvaart mag niet te dichtbij de platformen en windmolenparken komen.

Grensbewaking. (Deze taak wordt uitgevoerd door de Koninklijke Marechaussee)



Schepen die gebruikt worden voor het opspuiten van 2e Maasvlakte

  Sleephopperzuiger
Volvox Terranova
     
   

Gebouwd bij IHC Holland NV., Kinderdijk, bouwnummer 1214

Van: Sleephopperzuigers Volvox Terranova B.V., Rotterdam.

Beheer: Van Oord B.V., Rotterdam

Brt: 19994, l x b x h = 164.10 - 29.00 - 12.80 mtr.

Foto's gemaakt door A.Leewis


   Sleephopperzuiger de Oranje

IMO-nummer: 9263904

Land: Cyprus

MMSI-nummer: 210381000

Lengte: 156.0m

Breedte: 28.0m

Brutotonnage 18.091 ton

Bouwjaar: 2004

Werf: MERWEDE SHIPYARD Hardinxveld Giessendam - NEDERLAND

MANAGER / EIGENAAR WESTMINSTER DREDGING Fareham - U.K.

 


 

 Hopperzuiger de Cristobal Colon
 

Jan De Nul Group één van de grootste spelers in de baggersector.
 Het bedrijf bezit de grootste sleephopperzuiger: de Cristobal Col0n met een draagvermogen van 78000 ton.

De capaciteit van deze Megazuiger is 46000 m3, wat overeenkomt met 2500 volgeladen vrachtwagens, goed voor een rij van 60 kilometer. Het geinstalleerd diesel vermogen bedraagt 41.500 kW. Met een deadweight capaciteit van 78000 ton en een maximale baggerdiepte van 155 meter, is de "Cristobal Colon" absoluut de grootste in haar soort.

Het schip is gebouwd op de "La Naval" Shipyard in Sestao in Spanje. Veel equipment en systemen zijn door Nederlandse en Belgische bedrijven toegeleverd. De "Cristobal Colon" heeft een lengte van 223 meter en een breedte van 41 meter. De diepgang van het schip op baggermerk is ruim 15 meter.

     
     
     

 


De Valerie

Dit voor mij speciaal werkscheepje passeerde ons op de DordtseKil.
Volgens het bordje voorop 18m lang 4,30m Breed en weegt 40Ton.

 

november 2010 


 Hellingbaan w.s.v. blijdorp.

Na het uit de hellingbaan lopen van de hellingwagen, is de helling boven water gehaald.

     
     
   

 
Foto van de week archief 2009
 

 

klik om te vergroten

Sluis in het Wesel Datteln Kanaal

Deze foto's heb ik genomen in een sluis op het Wesel Datteln Kanaal in 2008.
In deze sluizen kan je niet zo goed vastmaken, daarom hebben we een lange lijn gebruikt.
In 1931 werd het laatste stuk van het Lippe parallel kanaal aangelegd, het zogenaamde Wesel-Datteln Kanaal.

 

klik om te vergroten

Het Wesel-Datteln Kanaal is 60 km lang en heeft 6 sluizen.
De schipper van de Andrea uit Decin-CZ Tsjechië gaf ons alle kans om rustig in en uit de sluis te varen.

     

klik om te vergroten

Het Brielsemeer dichtgevroren. Januari 2009.
Foto genomen vanuit de Nollenkreek.

 

klik om te vergroten

Foto genomen vanaf het midden van het meer naar de Nollenkreek.

     
klik om te vergroten

Deze foto's kreeg in van Hans van Huessen. Hij maakte ze op zijn reis door het Panamakanaal in 2008. Ook daar is watersport op het kanaal.

 

klik om te vergroten

Panamakanaal

     

klik om te vergroten

De Valentine bij de Calandbrug. Deze foto genomen in september 2008 op de Calandbrug. IMO-nummer: 916625 Land: België MMSI-nummer: 205461000 Lengte: 163.0m Roepnaam: ONDL
Breedte: 26.0m Bouwjaar: 1999 Type Schip: Ro/Ro

 



Het passagiersschip "Avanti"
van de rederij W.Feenstra n.v.
kasteelweg 3  Rotterdam
Foto van een ansichtkaart die verstuurd is op 23-7-73 vanuit koningswinter

     

klik om te vergroten

Deze foto's zijn genomen door Ronald van Kouwen op 25 februari 2009 vanuit de vuurtoren de Brandaris.
Op de bovenste foto is de jachthaven van Terschelling te zien. De onderste foto zijn de lenzen van vuurtoren de Brandaris. De eerste vuurtoren op Terschelling werd gebouwd in de 14e eeuw. Deze heette nog geen Brandaris.

 

klik om te vergroten

In 1559 was het bouwwerk zo bouwvallig geworden, dat er een ander gebouwd moest worden. Dat werd de Brandaris, maar die stortte tijdens de bouw in. De derde versie werd op dezelfde plaats gebouwd en is de toren zoals hij er nu staat. De Brandaris heeft vaak voorop gelopen met nieuwe ontwikkelingen. In 1835 werd het eerste draaiende licht geplaatst. Dat werd in 1920 een lamp met elektrische aandrijving. Sinds de restauratie in 1977 is er ook een lift in het gebouw.

     

klik om te vergroten

Sydney cruise terminal en Harbour Bridge


Deze bovenste foto is genomen door Peter Meerman tijdens zijn vakantie in Australië. De onderste foto is  genomen vanaf de Harbour Bridge richting de cruise terminal.
 

klik om te vergroten

Deze foto komt van de site www.bridgeclimb.com en is genomen door Peter Murphy.
Op deze site is een mooi panoramische uitzicht  vanaf de brug gemaakt waar je zeker eens naar moet kijken. Veel kijk plezier.

     

klik om te vergroten

De Humber rivier in Engeland

De linkse foto heb ik genomen op de Humber rivier. We vaarden de Humber op naar Hull met de Nord Sea ferry en van zee kwam er een sneeuwbui onze richting op drijven.

 

klik om te vergroten

Dit is de Humber bridge over de Humber, genomen uit de bus op weg naar York.

     

klik om te vergroten

"Piet Heijn" site
De "Piet Heijn" op de Nieuwe Maas
Deze foto nam ik zaterdag 16mei op de Nieuwe Maas. Het is het oude schip van de koningin de "Piet Heijn".
De Nederlandse bevolking bood de "Piet Heijn" precies zeventig jaar geleden aan als nationaal huwelijksgeschenk aan prinses Juliana en prins Bernhard.

 

Het vaartuig, nog altijd eigendom van de koninklijke familie, wordt sinds 1980 beheerd door de Stichting tot Exploitatie van de "Piet Heijn".
Het prinsenjacht verkeert in perfecte staat.
De 'Piet Heijn' is 65 jaar oud en daardoor onderhoudsgevoelig.
De maritieme sector in Nederland draagt het schip een warm hart toe en biedt algemene steun bij het onderhoud.
Maar met name dankzij de Vrienden-club en de vele begunstigers van de Stichting tot exploitatie van de 'Piet Heijn' kan het jacht bewaard blijven voor het maritiem jeugdwerk en als varend nationaal erfgoed.

     

klik om te vergroten

Het passagiersschip "Avanti"
van de rederij W.Feenstra n.v.
kasteelweg 3  Rotterdam
Foto van een ansichtkaart die verstuurd is op 23-7-73 vanuit koningswinter.

 

klik om te vergroten

BRIELLE BRUIST 2009

     

klik om te vergroten

BRIELLE BRUIST 2009

 

klik om te vergroten

Op zaterdag 29 augustus 2009 werd Brielle Bruist gevierd.
Hieronder en rechts boven een paar foto's van de Turfkade.

     

klik om te vergroten

  Foto Links: ANTWERPEN ZANDVLIETSLUIS
Op dinsdag 28 juli 2009 vaarden wij langs de Zandvlietsluis. Dit is een zeesluis in de Antwerpse haven. Er wordt een derde zeeschip door sleepboten in de sluis gebracht om te schutten naar de Schelde.
     


ANTWERPSE SLEEPBOOT

 

Op dinsdag 28 juli 2009 passeerden we deze sleepboot met sleep in de Antwerpse haven.

     


In 1991 waren we met onze eigen boot naar Parijs gevaren, maar toen waren er veel minder rondvaartboten en waren ze een stuk kleiner. Het lijkt nu een beetje op de moezel, waar de rondvaartboten ook de boventoon voeren. De rondvaart bij Pont Neuf waar wij mee gevaren hebben, staat op de foto hieronder.  Dit was een gigantische rondvaart, waar je als een kudde naast en achter elkaar zit. Het heeft naar mijn idee niets meer te maken met de gezellige kleine rondvaartboten. Het is echt massa vermaak met weinig smaak.

 

Rondvaart op de Seine in Parijs

Op zondag 22 november 2009 maakte ik in Parijs de volgende foto's van rondvaartboten op de Seine.
We waren dit weekend met leden van w.s.v. Blijdorp met een bus naar Parijs gereden en hebben een rondvaart gemaakt. Het was gewoon file varen op de Seine met rondvaartboten. We moesten soms stilhouden bij bruggen omdat er vier rondvaartboten voor ons zaten die ook door de brug moesten.



Foto van de week archief 2007
 
 

klik om te vergroten

De Molecuul op de Moezel bij Zell

 

klik om te vergroten

Dalsland is het gebied met de meeste meren in Zweden. Door deze provincie stroomt het Dalsland kanaal dat 290 km lang is en 26 sluizen heeft. Eigenlijk is het niet juist om het een kanaal te noemen, want slechts 10 km is door mensenhanden gebouwd. De rest wordt gevormd door een natuurlijk meren systeem. Hierboven het aquaduct in Häverud.

     
klik om te vergroten

Tijdens een rondleiding in de machinekamer van zeesleper de Elbe, is goed te zien hoe groot de schroef is. Deze zeesleper heeft één schroef met twee motoren.
 

klik om te vergroten

Boven en onder met de watertaxi naar de Maeslantkering op de Waterweg. We passeren de Ragna uit Hamburg (onder)

     

klik om te vergroten

Sluisje in Maassluis

 

klik om te vergroten

     
klik om te vergroten

34jaar geleden in 1973 maakte ik met een vriend een reis naar Frankrijk met mijn boot de MiAmigo. De MiAmigo was een open polyester boot van 4meter met als aandrijving een Yamaha 7,5Pk die op benzine starte en op petroleum draaide. Onderweg haalden we bij drogisterijen de petroleum die toen nog werd verkocht voor petroleum branders. We zijn tot Givet gekomen en hebben 6weken over deze reis gedaan. De vele sluizen in de Maas werden toen nog met de hand bediend en de stuw lag naar de zijkant van de rivier gekeerd. Zoals je op de zelf gemaakte radio in de boot kan zien, hadden we toen nog radio Veronica. Wij sliepen in de boot of in een tweepersoons tent die we zomaar ergens langs de rivier opzetten. Er was toen nog niemand die zich hier druk over maakte. Ik denk dat als je nu een tentje op een strandje langs de Maas zou zetten, dat je gesommeerd zou worden om weg te gaan. Deze foto is op de terugweg genomen in de sluis op het Maaswaalkanaal.
 

 

klik om te vergroten


Dit is een zogenaamde Pegel die de waterstand op de Rijn aan geeft. Deze foto heb ik genomen in Koblenz en de waterstand is 1m68. De kleine wijzer geeft de meters en de grote wijzer de decimeters aan.

     
klik om te vergroten

In 1994 maakte Bertus Wiemer voor de verlichte vlootschouw naar de Rottemeren onze zeeheld Piet Heijn.
Historie
De vereniging werd in Delfshaven opgericht, bijna onder het wakend oog van haar "toeziend voogd" Piet Heijn staande op zijn sokkel op het naar hem genoemde plein. De oprichter van de vereniging was de heer Van der Spek. Met nog een half dozijn enthousiastelingen werd 73 jaar geleden besloten een watersportvereniging op te richten in de Kolk te Delfshaven. Het vinden van een geschikte naam was zo gepiept. De vereniging groeide snel en van de gemeente werd 100 meter kademuur gehuurd aan de Coolhaven. Zelfwerkzaamheid leidde tot een heuse jachthaven met een vlottencomplex dat op het water van de Coolhaven lag te dobberen. In de jaren zestig kreeg de vereniging door de gemeente een nieuwe accommodatie toegewezen. Zij verhuisde naar de Fokhaven aan het Schie-Schiekanaal. Opnieuw werd er een beroep op de zelfwerkzaamheid van de leden gedaan. Maar een goede clubgeest en de liefde voor hun vereniging overwon. Een paar jaar later beschikte de vereniging zelfs over een eigen clubgebouw. In 2005 is de vereniging samengegaan met w.s.v De Kolk en De Schie en heet nu w.s.v. Blijdorp.

 

klik om te vergroten


Bovenstaande foto kreeg ik van Joop Wiemer. We waren hier nieuwe raamrubbers aan het monteren.  De polyester rand was niet overal even dik en moest afgeslepen worden. Dit gaf behoorlijk wat stof ontwikkeling.

     
klik om te vergroten

Grote Merwedesluis te Gorinchem
Tel.: 0183633308 of marifoonkanaal 22
 

klik om te vergroten

Sven onze Hollandse piraat.

Sven Piraat

     

klik om te vergroten

Heerlijk hard varen als je net je vergunning hebt gekregen.
van
speed.com op het Brielsemeer

 

 

klik om te vergroten

5 augustus kwam de Salacia onder zeil het schoolmeesterseiland voorbij met een snelheid van xxknopen.
Joop maakte snel een foto.

     
klik om te vergroten

Henk aan het schoonmaken.
 

klik om te vergroten

Dit is een unieke foto omdat deze man genaamd Teun bijna altijd aan het wandelen is.

     

klik om te vergroten

Reichsburg Cochem om 07:00 uur juli 2007
Deze foto maakte ik in mijn vakantie in Cochem. Omstreeks het jaar 1000, zo wordt algemeen aangenomen, werd onder het bewind van paltsgraaf Ezzo, zoon en opvolger van paltsgraaf Hermann Pusillius, de burcht van Cochem gebouwd.

 

klik om te vergroten

De zonnebloem 31 juli 2007 om 10:44 uur op de Rijn
Deze foto maakte ik in mijn vakantie op de Rijn. De Zonnebloem kwam ons stuurboord voorbij.

     

klik om te vergroten

De Rijn bij Koblenz 23-10-07 om 15:26 
Deze foto maakte ik in onze najaarvakantie. De Rijn bij Koblenz genomen van vesting Ehrenbreitstein. In de insteekhaven net achter de brug hebben wij afgelopen zomer overnacht.

 

klik om te vergroten

Een bocht in de Saar genomen op 22-10-07 om 10:27. Deze foto maakte ik in onze najaarvakantie. Een bocht in de Saar bij Saarburg.

     

klik om te vergroten

Botlekbrug gebouwd in 1955 over de Oude Maas. Deze foto nam ik op 6oktober 2007. Op de achtergrond is radarpost Oudemaas te zien

 

klik om te vergroten

Nijlgansen, Aalscholver en Waterkippen op het Brielsemeer. Deze foto nam ik in augustus op het Brielsemeer in de Nollekreek.

     

klik om te vergroten

Joop nam deze foto afgelopen zomer op de Moezel. Heerlijk ontspannen achter het roer op de Molecuul.      21-7-2007

 

klik om te vergroten

Deze foto maakte ik in de zomervakantie 2007 op het Marne-Rijnkanaal bij Toul. Als je achter in de sluis ligt moet je wel oppassen. In dit kanaal is het water erg helder.

 
Foto van de week archief 2008
 

klik om te vergroten

Slot Lahnstein aan de Rijn
Bij Lahnstein op de Rijn zien we slot Lahnstein en passeert er ons een KD passagiersschip. We varen hier verkeerde wal voor de stroming van 6Km. De groenwitte boei is de ingang van de Lahn.

 

De Quintus voor Ridderkerk
klik om te vergroten


Mooi
filmpje als de Quintus Maastricht passeert met hoog water.
Op weg naar Gorinchem kwam de Quintus achterop varen
63 x 6,64 x 2,72 837 ton
Bouwjaar 1967
Werf Lenaerts in Burcht
2 x 240 pk GM en 320 pk GM kopschroef
Ex. Isabella , Hic et Ubique , Quo Vadis , Lamaxan
europanummer 2312375

klik om te vergroten

Langs de A15 om 08:10 bij Poortland. Op 7 februari 2008 om 08:10uur maakte ik deze foto op de parkeerplaats achter het Shell benzine station Poortland aan de A15

 

klik om te vergroten

Deze foto nam ik in 2003 bij de Schepenlift van Ronqueres. De Genova ligt in de bak.

     

klik om te vergroten

SEVEN SEAS (9384760) Subsea7 Vessel. Lengte 153.2m Breedte 28.4m

Voor meer info ga naar Mainpress.com
Deze foto nam ik in 2007 bij IHC Holland Merwede Shipyards.
Hij heeft 3
Azimuth thrusters als voortstuwing, twee intrekbare Azimuth thrusters en een tunnelboegschroef.
Het totaal vermogen in dit schip is 6x3360Kw.

 

Voor het leggen van pijpen tot een maximale diepte van 3000 meter is een J-lay toren aangebracht en zijn er onderdeks twee pijpencarrousels van elk 1250 ton geplaatst en één van 3000 ton aan dek. De kraan is een 400 tons deining gecompenseerde dekkraan. In die toren worden ze vast gelast aan de vorig sectie van 72 meter pijpleiding. Technici lassen de onderkant van het nieuwe stuk vast aan het stuk dat al in de J-lay toren hangt. Op het moment dat dit werk klaar is, tilt een kraan de hele pijpleiding bovenaan op en laat deze 72 meter in zee zakken. Tegelijkertijd vaart het schip 72 meter naar voren. Zo is 72 meter pijpleiding op de zeebodem gelegd.

     

klik om te vergroten

Splitsing Albert kanaal / Maas. Links Albert kanaal en rechts Maas. Info Albertkanaal

 

klik om te vergroten

Sluis en aanleg in Corbie op de Somme.

     

klik om te vergroten

Deze foto van de RPA12 maakte ik bij Vlaardingen op 10-5-08

 

klik om te vergroten

Deze foto en hieronder maakte ik op 10mei 2008 bij het indraaien van de Oude Maas.

     

klik om te vergroten

klik om te vergroten



klik om te vergroten

Het is de Norfolk Express uit Hamburg
Lengte 244,94m  Breedte 32,30 Tonnage 20779
Power 32412Kw     Snelheid 23,5 knopen

     

klik om te vergroten

Eind augustus gingen we barbecuen aan het Brielse meer. Helaas viel er een verschrikkelijke bui.
Joop en Jan laten zich hier niet door afschrikken.
De vrouwen zijn wat hogerop gaan zitten.

 

klik om te vergroten

Deze foto maakte ik vanuit de Nollenkreek aan het Brielsemeer op 12-8-08.
Er kwam een behoorlijke bui aan na een heerlijke dag.

     

klik om te vergroten

Deze foto is gemaakt door Hans van Huessen op 12-2-2008 om 16:48 voor een sluis in het Panamakanaal. Let vooral op het roeibootje, daar hebben wij de roeiers voor in Rotterdam, maar die hebben wel iets grotere bootjes.

 

klik om te vergroten



De Terra is in 1981 gebouwd en de afmetingen zijn 110m x 11m40Diepgang is 3m88 en hij wordt aangedreven door twee Carterpillars van 900Pk

     

klik om te vergroten

Deze foto's maakte ik op de Waal bij het Maas-Waalkanaal op 1augustus 2008. Een prachtig gezicht als je zo'n schip met containers passeert.
Dit schip heeft eerst de naam Groenendaal gehad. Is gebouwd in Roemenië en afgebouwd bij Smits  in Krimpen a/d Lek. Ze heet nu Amoureus en is van het type Motorvrachtschip.
Eigenaar is Vof. Amoureus uit Meppel.
3696Ton, Lengte 135m, Breedte 11m45, Diepgang 3m42. 2x Carterpillars 1065Pk en 2x boegschroef 535Pk Cummings Ballegooy.

 

klik om te vergroten

Deze foto heb ik gemaakt op 2 augustus 2008 op de Oude Maas. De Terra uit Zwijndrecht liep ons op.
Ro/Ro binnenvaart. (Rol on Rol off)
Sinds beginjaren '80 heeft ro/ro vervoer zijn intrede gemaakt in de binnenvaart. De grondleggers voor dit vervoer zijn Rhine RoRo en Interrijn-Harms RoRo. Beide ondernemingen behoren tot Interrijn Holding in Zwijndrecht. Vanaf 2002 zijn er nieuwe ontwikkelingen en is ro/ro vervoer in de binnenvaart een groeimarkt.

     
klik om te vergroten

Brug Wesel in aanbouw


Deze foto's heb ik genomen op de Rijn bij Wesel op 31juli 2008 om 11:43. Deze brug wordt gebouwd vlak bij de ooit langste spoorbrug van Duitsland.
  klik om te vergroten

Foto van de week archief 2006
 
 

klik om te vergroten

Ronald bakt oliebollen 30-12-2005

 

klik om te vergroten

Hellevoetsluis stoomweekend 2003.
Wie is de webmaster?

     

klik om te vergroten

Anton weer!!! Even een HD bij zijn collega demonteren?  En dan nog met telefonisch support van JVK.

 

klik om te vergroten

Molen op het Oostplein in Rotterdam.

     
klik om te vergroten

Pak koffie over water vervoeren bij Alblasserdam op de Noord
 

klik om te vergroten

Uitvaren van een Moezeljachtensluis van 3.30m door de Spectrum.

     
klik om te vergroten

Het draaien van de schroefas voor de molecuul in 1982 door pa van Kouwen in zijn kelder
 

klik om te vergroten

Toch nog gelachen bij Sunparks

     
klik om te vergroten

De Outside wordt opgeknapt
 

klik om te vergroten

De Margaretha von Papenburg. Een vrachtschip uit 1800 gebouwd in Papenburg (Duitsland) Afmetingen schip 17.38 x 4.32 Het schip ligt in het centrum van Papenburg

     
klik om te vergroten

De Outside

 

klik om te vergroten

Het besproeien van land in de avond.
Dwergtersand in Duitsland.
     
klik om te vergroten

Je zal toch als opa en oma je kleinkind in het water laten vallen.
Nou Sven je staat er nat op.

 


klik om te vergroten


Daan met Ronald op sleeptouw
17september 2006
     
klik om te vergroten

Zonsondergang op het Brielsemeer (foto genomen in de zwanenkreek)
  klik om te vergroten

Deze foto maakte Arold tijdens de Furiade in Maassluis
     
klik om te vergroten

Drukte op een mistige waterweg voor Maassluis
  klik om te vergroten

De Molecuul en Cojo aan steiger bij Dendermonde in de Schelde bij laag water. De eigenaar van het steiger vertelde, dat een week ervoor, een schip s'nachts dit steiger geramd had en dat het steiger op de kant gezet was. (slaap lekker)
     
klik om te vergroten

Foto van de maan in juli 2006 genomen met een verrekijker 7x50 voor de digitale kamera lens op het Canal des Ardennes in Frankrijk

 

klik om te vergroten

Sluitingstocht 2001 van w.s.v. PietHeijn. Zondag op de terugweg in de Parksluis van Rotterdam.
     
klik om te vergroten

Op mijn welkomst pagina heb ik het adres van de mooie site over de Tricolor in november al gegeven. Hier een foto van die site die ik erg mooi vind. De kabelzaag heeft volgens mij zelfs het vliegwiel van de middelste motor doorgezaagd. Op de tricolor site is de zaagkabel te zien die ze gebruikt hebben om het schip in stukjes te zagen. Ook staat er een film waarop te zien is, hoe de kabel onderwater zaagt.
  klik om te vergroten

In 1982 hebben we met de Spectrum naast Veronica gelegen. Hij lag toen bij een sloper op de Noord.