Archief 2007
Dit is het archief van 2007
-
|
|
|
18JANUARI Het was vandaag noodweer in Nederland. Van mijn collega monteur cq vliegende reporter Peter, kreeg ik deze twee foto's.
Een windsnelheid van 113Km/h bij hem thuis om 21:27uur en een omvergeblazen vrachtauto om 15:47uur op de A9 tussen Beverwijk en Haarlem.
|
|
13JANUARI We hebben vandaag de waterkering bij Maassluis bezocht met een watertaxi. Tevens zijn we naar het Nationaal Sleepvaart Museum in Maassluis en de zeesleper de Elbe geweest. De vaartocht vanuit Maassluis naar de waterkering was spectaculair . Hier een paar foto's die we vandaag gemaakt hebben.
In Maassluis is van alles te doen
|
Waterkering in Nieuwe Waterweg
|
|
Snelle start uit Maassluis |
Waterkering in Nieuwe Waterweg |
|
Nationaal Sleepvaart Museum in Maassluis
Vandaag hebben we het museum bezocht en we kunnen het iedereen aanbevelen. Er is werkelijk van alles te zien over de sleepvaart. Mooie foto's en nog mooiere scheepsmodellen. Er worden DVD voorstellingen gegeven en diverse films zijn op grootbeeld te bekijken. In het museum staan diverse touchscreens waarmee verschillende films en foto series opgestart kunnen worden. Aan de kade bij het museum ligt de in 1916 in Nederland gebouwde stoomsleepboot "Furie".
Links een radio hut.
|
|
|
|
In het museum is op dit moment "Een eeuw Wijsmuller" te zien. Hiernaast een model van de Amsterdam met op de achtergrond de Furie. De expositie "100 jaar Wijsmuller" geeft in alle opzichten een beeld van de geschiedenis van Wijsmuller als sleepvaart-bergings- en zwaar transportbedrijf. Het record aantal foto's in de tentoonstelling (meer dan 150), de scheepsmodellen en de documenten tonen aan dat een eeuw activiteiten op zee een enerverende en fascinerende tijd is geweest met zowel successen als tragiek, zoals die bij het leven horen.
Overgenomen uit een folder die we in het museum kregen
|
|
Zeesleper de Elbe
Ook de Elbe vandaag in Maassluis weer bezocht. Ze zijn een behoorlijk stuk opgeschoten met de renovatie. Ga echt eens kijken voordat het schip helemaal klaar is. Je wordt door een vrijwilliger rondgeleid die van allerlei wetenswaardigheden te vertellen heeft. Vandaag hadden wij een gids die zelf op de sleper had gevaren en vertelde hoe het aan boord was geweest. Op de onderste foto's zijn de drijfstang en krukas van één van de twee motoren te zien. Ook hangt er in de machinekamer een reserve schroef. Waarschijnlijk gaan de motoren dit jaar weer draaien en dan kun je ze niet meer van binnen bekijken.
|
|
|
|
10JANUARI Logboek 2006 Canal des Ardennes voor de helft klaar. Proost vanuit Oudenaarde België. |
|
9JANUARI Dit bericht heb ik van de telegraaf website gehaald. Op internet is verder niets te vinden over dit bericht. Weet iemand er iets meer van? Laat het dan weten onder reactie. |
|
2JANUARI Vroeger stonden er in ons clubblad van w.s.v. Piet Heijn altijd leuke tekeningen die door Kobus waren getekend. Ik kwam een paar oude clubbladen tegen en heb een paar tekeningen gescand, die ik u niet wil onthouden. (Tekening 4) (zie oktober, november en december 2006 voor Tekening 1, 2 en 3
Deze tekening maakte hij toen de watersportvereniging Piet Heijn met de dag en de nacht van de binnenvaart in Rotterdam met verlichte boten langs het Noorder-eiland vaarden. Op één van de boten hadden we langs de mast een langnek gemaakt. Ik had een elektronische schakeling ontworpen, zodat de langnek automatisch langs de mast omhoog ging. De snelheid waarmee dit ging was ook te regelen. De schippers van de zeilboot (AB en Jan) vonden dit zo mooi dat ze een week voor de tocht elke avond de schakeling gingen testen en natuurlijk altijd op de hoogste snelheid. Helaas toen we de Parksluis uitvaarden, maakten ze waarschijnlijk sluiting en viel de installatie uit en werkte geheel niet meer. Vandaar de zeemanstaal.
|
|