Algemeen

In 1976 ben ik bij de Firma Koppens begonnen als service monteur.

Het bedrijf was genoemd naar de oprichter de Hr. Koppens. Het bedrijf is overgenomen door Schlumberger.

(Schlumberger is een internationaal bedrijf dat actief is in de olie-industrie. Schlumberger is uitgegroeid tot de grootste op het gebied van metingen in het boorgat en heeft inmiddels meer dan 125.000 werknemers. Ze zijn actief in zo'n 80 landen over de gehele wereld en hebben hun hoofdkantoor in Houston, Texas.

Na een aantal jaren is het oude Koppens/Schlumberger overgenomen door Tokheim.

(Tokheim was oorspronkelijk een Amerikaans bedrijf. In 1898 vond de uit Noorwegen afkomstige ijzerhandelaar John J. Tokheim (1871-1941) in Iowa een brandstofpomp uit waarmee de afgeleverde hoeveelheid nauwkeurig kon gemeten worden. Het succes van deze gepatenteerde uitvinding leidde tot de oprichting van de Tokheim Manufacturing

In 1953 opende Tokheim een fabriek in Leiden, die voorzien was om 300 benzinepompen per maand te produceren. Tegenwoordig is Tokheim Nederland gevestigd in Dordrecht en met een logistiek centrum in het industrieterrein van Bladel. Tokheim België is gevestigd in Turnhout.

Ondertussen heeft Tokheim wat Dover is geworden het weer verkocht en heet het bedrijf TSG.

Tot 2018 heb ik bij dit bedrijf gewerkt en ben met pensioen gegaan.

 

Op deze website heb ik een aantal wetenswaardigheden over Koppens verzameld.

Zonnecellen leveren genoeg energie om........

Al enige jaren hebben wij een 165 Watt 24Volt zonnepaneel van het merk Sharp op onze boot.
Deze levert genoeg energie om onze elektrische installatie bij te houden zonder de boot aan het elektriciteitsnet aan te sluiten.
We hebben tegenwoordig ook een elktrische ijskast.

Accu capaciteit 24Volt 200Ah

elektrisch toilet.
waterpomp met drukvat.
verlichting.
omvormer.
ijskast.

Ook al gebruiken wij deze apparaten naar behoefte, als er zon is in de zomer, is de accu in de vooravond`voor 100% geladen.


Voor contact email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


 

Info Website.

De website boottochten.tk is in 2005 opgestart. De bedoeling van de website was informatie voor de watersport.
In het bijzonder onze vaartochten door west Europa.
In 2009 ben ik begonnen met het overzetten van deze informatie naar boothobby.nl

Veel plezier met het lezen van de informatie,

Jan van Kouwen


Welke papieren heb ik met de boot nodig in Frankrijk?

  • IPC, het Internationaal Certificaat Pleziervaartuigen. Het ICP is een door de Europese gemeenschap erkend dokument. Op het dokument staan de gegevens van de eigenaar en de boot vermeld.
  • Verzekeringspapieren, het is verstandig om een verzekeringsbewijs van de boot mee te hebben. In sommige landen is dit zelfs verplicht.
  • Als je terug wil over de Rijn dan een Sport/Rijnpatent met een boot langer dan 15 meter en boven het Spijksche Veer moet je in het bezit zijn van een "Sportpatent".
  • Vlaggenbrief, is per 1 januari 2006 vervallen.
  • Natuurlijk de paspoorten of indentiteitskaarten van alle personen aan boord.
  • Een BTW dokument van het schip.
  • Marifoon diploma.

Bijna elk jaar worden we door een vliegende brigade van de Douane gecontroleerd in Frankrijk. Ze controleerden dan alleen de papieren.
Aan de kust zijn we in een zeehaven al eens gecontroleerd door de zeehavenpolitie. Ook alleen papieren.
In Belgie hadden we in 2010 2x controle van de diesel. We werden op de maas vlak voor frankrijk door een douane met signalen naar de kant gehaald.