DAG 19 Vakantiereis 2010 van de jachten de Molecuul en de Cojo Home

dag 19 zondag 4-7-2010
Vertrek Attigny   Urenteller 4686h01m
      Vertrek 10:28
sluis sluisnaam aankomst invaart uitvaart
87 Sluis 6 Givry 10:40 10:45 10:52
Aankomst Voor sluis 11 op Km 41 Aankomst 15:22
Terug naar vrijdag 3/7

Verder naar zondag 5/7

We tanken de watertank in Attigny vol en de vrouwen gaan boodschappen doen bij de Shopy. Ondertussen komt een boot die we in Revin hebben gezien bij ons liggen. Natuurlijk gaan we een praatje maken met de eigenaars.

Ondertussen zijn de vrouwen terug en vertrekken we richting Rethel. Het is vandaag zondag en er zitten veel visser langs het kanaal.

Er zijn hier een paar sluizen die met een draaistang die boven het kanaal hangt, bediend moeten worden. Je vaart langs de stang en draait hem linksom. Aan de lichten op de sluis is te zien of je hem goed bediend hebt.

Prachtig en rustig varen van sluis naar sluis en een prachtig uitzicht zoals foto hierboven

Wat een rust Een tegenligger!!!!!!!

prachtig varen     graansilo

Canal des Ardennes

Van pont á Bar tot Vieux les Asfelds 88Km 44 sluizen

Van Vieux les Asfelds tot Berry au Bac 18,5Km 2 sluizen

notenboom   sluis Seuil
Het is bloedheet en als we in Rethel aankomen liggen er behoorlijk wat schepen te bakken in de zon. Hier in Rethel zijn twee douches, elektro en water. Ik denk dat er behoorlijk wat vaste liggers zijn. We gaan gelijk de stad in, want we willen vanmiddag uit eten. Het lijkt dat alles dicht is, maar als we aan het einde van de winkelstraat zijn, net voor de brug van de Aisne, zien we een bord met reclame voor een chinees. Voor 10Euro een lopend buffet in de middag. We gaan naar binnen en het blijkt er nog behoorlijk druk te zijn ook. Een paar jaar geleden had ik gezegd nooit meer naar een Chinees te gaan in Frankrijk, omdat het toch niets is. En daar zit ik dan weer bij een Chinees in Frankrijk. Maart wat hebben we heerlijk gegeten. Ze hebben heerlijke gerechten en ik zit werkelijk te smullen. Er komt tijdens het eten een chinees naar ons toe die over voetballen begint. Als we weggaan geeft hij ons nog een folder mee. Hij blijkt ook nog in Charleville Mesieres te zitten en daar komen we ook wel eens.

plek onder notenboom    aanleg Rethel

Chinees in Rethel

aanleg Rethel
Ik zou in Frankrijk geen Chinees meer eten, maar je ziet het, zeg nooit nooit.

Terug op de boot gauw de touwen los en nog een stukje varen. Hier in Rethel moet je niet zijn om te overnachten. Voor sluis Nanteuil nr. 11 is stuurboord een prima aanleg, waar je ook prima buiten kan zitten.

We liggen hier heerlijk in de wind en hebben nog een prima middag. We verkennen de omgeving en ik denk dat ik een vos zie, maar het blijkt een Angora kat te zijn met een grijze staart. De vrouwen liggen natuurlijk dubbel van het lachen.

Rethel     voor sluis Nanteuil nr11

Prachtige plek voor sluis Nanteuil, terwijl iedereen ligt te braden in Rethel.